آموزش استخراج بیت کوین ازسایتwww.melyoonersho.ir پرنده ای که پرواز بلدنیست به قفس می گوید تقدیر
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
<"meta name="jibisite"content="ACTIVE> هموطنان عزیز برای ورود وفعالیت دربازاریابی شبکه ای ؛تمام آموزشها در سایت بصورت جزوه؛فایل و تصویری قرارداده شده جهت توضیحات بیشتر باشماره همراه بنده تماس بگیرید 09104509998
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک

.........
..........

رسالت بازاریابی شبکه ای در ایران چیست؟

رسالت بازاریابی شبکه ای در ایران چیست؟

زمانیکه شرکتی هونگ کونگی در اواخر دهه هفتاد وارد ایران شد و بازاریابی شبکه ای را به ایرانیان معرفی نمود، کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی مملکت داد سخن سر دادند که ارز از کشور خارج می شود و چنین و چنان، که البته درست بود، اما...



اکنون 7 سال است که بازاریابی شبکه ای وجهه ای قانونی پیدا کرده و کمیته ای در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر این شرکتها را عهده دار است.

شرکتهایی که از این نهاد مجوز دریافت کرده اند بسیار به هم شبیهند. این شباهت از دو جهت یکی محصول و دیگری پلن یا طرح درآمدزایی قابل توصیف است.

محصولات همه آنها اغلب به اصطلاح مصرفی است! بعنوان مثال تقریبا همه شان چای و دمنوش دارند، یا لوازم آرایشی و بهداشتی در سبد کالایی اکثر آنها موجود است.

اما چای محصولی است ذائقه ای. یک نتورکر ایرانی بین دهها برند داخلی و خارجی چای، چگونه می تواند همان چای های خاصی را که شرکتش عرضه می کند بفروشد؟ حال آنکه معمولا برندهای آنها هم متفرقه اند.
یا مثلا لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار سلیقه ای است و با این تنوع کم، در امر فروش کاری از پیش نمی رود.
بعنوان مثال شرکتی سوئدی که محصولاتش آرایشی و بهداشتی است و از طریق بازاریابی شبکه ای فروش انجام می دهد، اولا همیشه جزء 10 برند برتر دنیا در صنعت آرایشی و بهداشتی بوده و ثانیا تنوع محصولات آن بی حد و اندازه است. بنابراین مشتری به سادگی خرید می کند.

محصول مصرفی در یک شرکت بازاریابی شبکه ای اولا باید برند و شناخته شده باشد، ثانیا باید آنقدر تنوع داشته باشد که مشتری به معنای واقعی بتواند احتیاجات واقعی اش را متناسب با سلیقه و ذائقه خود یا اطرافیان خود انتخاب کند.
اما در شرکتهای بازاریابی شبکه ای ایرانی متاسفانه فعلا چنین شرایطی حاکم نیست. سند این گفته هم بازاریابانی هستند که سالهاست در این صنعت مشغول فعالیتند و از پروسه دشوار فروش محصولات کم کیفیت، کم تنوع، گران و بی نام و نشان عاصی شدند و از انباشت محصول در خانه هایشان به تنگ آمده اند.

طرحهای درآمدزایی شرکتهای بازاریابی شبکه ای تحت نظارت کمیته هم بسیار بهم شبیهند. اغلب یک طرح یونی لول برای درآمدزایی تازه واردها یا به اصطلاح کف سازمان، یک طرح بریک اوی یا جداشونده برای کمر سازمان و یک یا چند طرح تلفیقی برای راس سازمان در نظر گرفته شده.
این پلنها آنقدر پیچیده اند که بعضا راهبران طراز اول شرکت هم دقیقا از جزئیات آن آگاه نیستند!! ضمنا بدلیل استخری بودن نوع پاداش ها حتی اگر پلن را هم کامل بدانیم، باز محاسبه پورسانت بازاریابها اغلب ممکن نیست. وقتی پلن جدید شرکت رونمایی می شود، معمولا راهبران شرکت طی یک اقدام سازمانی درست و بجا به تعریف و تمجید از پلن می پردازند، اما وقتی پلن یک ماه به جریان میوفتد، اغلب با نارضایتی از سوی بازاریابان مواجه می شوند و شرکت به اصلاح پلن می پردازد. این چرخه اصلاحات پلن و در ادامه آن اصلاحات استراتژیهای فروش و تیم سازی آنقدر ادامه میابد تا بازاریاب را خسته و فرسوده می کند و شبکه روندی فرسایشی بخود می گیرد.

صنعت بازاریابی شبکه ای حدود یک دهه قبل آرمانها و شعارهایی داشت...
قرار بود باعث کارآفرینی در سطح ملی شود، اقتصاد را رونق دهد، کالای تولید داخل را حمایت کند، ولی هیچکدام محقق نگردید که هیچ، رفته رفته در حال تجربه یک نارضایتی ملی هم هستیم.

اگر بخواهیم صنعت بازاریابی شبکه ای را حقیقتا رونق دهیم و توجه مردم را دوباره به این صنعت جلب کنیم و با حجم کارآفرینی و تولید ثروتی که صورت می گیرد به اقتصاد کشور کمک کنیم، پیشنهاداتی مطرح می گردد:

1. کالا صد در صد ایرانی باشد. هم مواد اولیه و هم خود کالا تولید داخل باشد.
2. کالا قابلیت صدور را به خارج از کشور داشته باشد.
3. پلنهای دشوار و دیربازده و بعضا ناشدنی را رها کنیم و به پلنهای ساده و روان اوائل دهه 80 که امتحان خود را پس داده اند برگردیم. نتورکرهای قدیمی و باسابقه آن پلنها را خوب می شناسند و بر چم و خم آنها مسلطند. بسیاری از ما کاملا بخاطر داریم که عده ای در آن شرکتها به درآمدهای بسیار بالایی رسیدند و اگر از فعالیت آنها جلوگیری نمی شد، درآمدها ادامه داشت.
ضمنا اگر به آن پلنها بازگردیم دیگر نیازی به تکرار فروش بطور ماهیانه نیست، پس دیگر لزومی ندارد کالاها حتما مصرفی باشند. می تواند صنایع دستی یا فرش یا هر چیز دیگری باشد که اولا هم مواد اولیه آن و هم خود محصول کاملا ایرانی است و خروج ارز در پی ندارد، ثانیا صدها هزار هنرمند و صنعتگر ایرانی مشغول تولید این محصولاتند و باعث رونق در صنعت آنان خواهیم بود و ثالثا در آینده امکان صدور آن از طریق ورود شاخه های شبکه به بیرون از مرزها وجود دارد.
امید که به همت دولتمردان و قانونگذاران و صنعتگران کشور این مهم محقق گردد.

انیستاگرام:movj3m

تلگرام:network4030@


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: رسالت بازاریابی شبکه ای در ایران چیست؟
[ ] [ ] [ مجید09104509998 ]
[ ]
آموزش استخراج بیت کوین رایگان از سایت www.melyoonersho.ir ارطریق لب تاب و کامپیوتر ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------